jag är inte sjuk!

...psykiskt.
jag är sjuk, fysiskt.

eller är det mitt psyke som gör mig sjuk fysiskt?
säger min hjärna till min kropp att jag måste vara lugn?
den senaste månaden har jag nog stressat mer än på flera år.

Jag har gått från att inte klara en hel dag i skolan till att jobba mellan 9 och 5, och vara allert hela tiden!
Och planera inför flytten, och körkortet ._.
När jag tänker efter är det ett under att jag gick ut ur skolan över huvud taget.
Det sista året kunde jag verkligen inte vara där i en hel dag, antingen kunde jag inte vakna och komma upp på morgonen eller så fick jag yrsel och somnade i skolan om jag stannade för länge.

Somn har alltid varit min flykt från verkligheten, att sova och glömma allt, ligga insvept bland täcken och kuddar, värme och drömmar. Trygghet.
Största delen av min tonår spenderade jag i sängen. Helger, vardagkvällar och lediga stunder. Jag sov inte alltid, men min säng är mitt fort. haha.

Nu tvingas jag att växa upp, att vara aktiv och jag kan inte längre gömma mig i min duniga skyddsvärld.
Tyvärr så var väl inte min kropp redo för det och jag har blivit riktigt sjuk.

Mina halsmandlar är som golfbollar och min feber.. ja jag tror min feber får mig att skriva allt det här.
Ska sätta in pengarna till lägenheten med, så det bara är att flytta in på lördag.
Jag kan inte fatta att jag faktiskt ska flytta. NYP MIG I ARMEN!

Nu är jag jättesugen på lax, och det finns i kylskåpet, nomnom! Sista veckan med mammas hemlagade mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0