ANIME- Kaichou wa maid-sama

Fick en anime begäran igår och självklart svarar jag på det!
Det var längesen jag la upp någon, eller hur?
Vi kör en tjejig anime den här gången, ångest, spänning, humor, romantik.. Bra va?

Kaichou Wa Maid-Sama, heter serien, den är rätt ny, första avsnittet kom förra våren och jag följde den ifrån början till slut veckovis.
Varje vecka pissade jag nästan på mig när jag satt och väntade på att avsnittet skulle buffra upp lite så jag kunde titta.
Serien följer Misaki, en ung tjej med höga prestationer. Hon är "President" på en skola som tidigare bara var till för killar, nu finns det ett fåtal tjejer där, men det är fortfarande killarna som styr skolan i stora drag. Dom är busiga och Misaki har fullt upp med att hålla koll på dom.
Vad ingen på skolan vet är att deras högt aktade Misaki kommer ifrån en extremt fattig familj, så hon tvingas extrajobba på fritiden, På ett Maid Cafe! Detta är såklart sjukt pinsamt, så Misaki har inte berättat det för någon, inte ens sina bästa vänner!
Usui är en kille på skolan som är respekterad av alla, han är i stort sätt bäst på allt, men en dag drabbas Misakis och Usuis öden samman och han börjar följa efter henne, han får reda på att hon jobbar på ett Maid Cafe och Misaki försöker övertala honom till att inte berätta det för någon.
Serien handlar då om allt som händer på vadagarna, om Misaki och Usui, börjar kärlek blomstra upp mellan dom? Misaki vill ju klara sig själv och Usui verkar vara lite av en player. Vad vill dom egentligen?



Kolla här! EPISODE ETT ENG SUB


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0