osaka again

puuuh
är i osaka nu igen
vaknade imorse, städade och packade, sen drog vi till något tempel, men hade ju ingen vidare entusiastisk guide så vet inte vad det var eller varför eller nått... :/ lite synd!
köpte iaf en hemlig present där, till mami, hihihi

det var så sjukt varmt idag, så vi orkade inte vara ute, istället åkte vi till akihabara och var inne i arkadhallar :)
en av dom hade en purikura våning! så dit ville jag ju absolut. man kunde även få låna en cosplay dräkt gratis, fick välja mellan tre stycken, ville man ha annan så fick man betala extra.
jag tog en av dom som var gratis, sen var fotograferingen igång!
spelade lite spel, åt curry till lunch.. fyndade en sprillans rosa liten fakeipod nano för under 200:-!
Nanno jr hette den xD
Köpte dock ett par finare hörlurar till den, för ungefär samma pris!
flög ifrån tokyo till osaka, hoppade på en buss (ensam wtf!), hoppade av vid en station, tänkte "fuuuck det här går inte, tar en taxi till hotellet", frågade taxichaffissen på kass japanska, men han ville inte köra, för hotellet låg på andra sidan vägen xD
så innan jag checkade in köpte jag en onigiri (risboll med valfri fyllning - jag gillar lax, nej inte rå) en fanta med smak som vi inte har hemma och sourcream chips (trodde jag ja!) på miun favvis affär :D typ som seven eleven.
Chipsen smakade visst sjögräs, om någon var nyfiken..

Hotellet är stort och fint, rummet är mysigt men lite slitet. Bryr mig inte så mycket så länge det är rent och jag har internet. Har en kass liten tv med :D
Badrummet är minimini, men har badkar (y) ska prova bada med spec badpulver sen :D

huhuuu
ska ta bilder eller nått imån.
OH
Imån ska jag på fest med Yuto och hans vänner, yaaay! :D






Kommentarer
Postat av: Mia

Haha, du är ju rolig...Ta en taxi och hotellet ligger där precis. Kände du dig som turist då ...haha, jag fick mig ett gott skratt.

2010-09-22 @ 20:43:13
Postat av: Maddä

Det låter som om du har haft en bra dag, det glädjer mig. Och imon ska du på fest med, hoppas du får minst lika kul där. Saknar dig.

2010-09-22 @ 21:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0