[red]

huuuh
idag vaknade jag utan väckarklocka och det var skönt, lät mig sova lite längre ^^
sen gick jag upp, gjorde mig fin, packade ihop mina saker så att städerskan lättare kan städa och funderade på vad jag skulle göra idag.
Jag ville hemskt gärna till namba, men ska dit imorgon med grabbarna.. kanske kunde jag bara gå lite och kika i affärerna på stationen? (stationerna här är seriöst som shoppingcentran)
Gick dit, tänkte att jag kunde ju iaf kolla hur jag tar mig till Namba och vad det kostar , så frågade en sötnos i en biljettlucka, tyvärr så jobbade han för JR och inte för subway, haha så jag fick snällt gå i väg med puppyeyes till en tjock farbror och fråga stället.
Han gav mig en engelsk karta över systemet och sa att det kostade 270 yen till Namba.
Och det bästa var, inga byteeeen! straight line! WOOOO
Jag tackade, stoppade pengarna i automaten, tryckte ut en biljett och huxflux var jag påväg till Namba!
(måste göra ett avbryt här för Hana Kimi fans; Idag hittade jag Nakatsu med! Så nu vet jag att Namba, Tennoji och Nakatsu har fått sina namn ifrån ställen i Osaka xD)
Nästa orosmoment var, HURFAN SKA JAG HITTA I NAMBA DÅ?!
Men har tack och lov varit där en gång innan och med mitt superlokalsinne så hittade jag faktiskt!
Snubblade in i en skoaffär och hittade ett par asläckra pjuck för 150:- som jag ska ha i vinter!
Sen snubblade jag in i en "apotekaffär" därinne finns allt för utseende och hälsa, så köpte Vax till Thai där.
Råde snubbla in i en hel del gyaru affärer och kissade nästan i brallan av lycka, men köpte inget direkt, bara tittade och provade!
Duktig Bexi!
Hittade dock rilakkuma ätpinnar, matchar till mina rilakkuma hörlurar! <3 Lycklig!
Beslöt mig även för att prova på badsalt som man ska gå ner i vikt av, ännu en awesome ide jag snott ifrån min största inspiration - tohya! hähähähähä.
Så badade när jag kom hem till hotellet, vattnet fick en läskig färg av saltet men var riktigt hett och luktade gott!
Kollade några till avsnitt av IRIS, hade hårinpackning och rakade benen i lugn och ro. Livet skulle alltid vara såhär!
Man kanske skulle bli lyxhostes i Ginza ändå? ;)


Nu har jag precis ätit lite udon, och kvällen blir bara tv och datachill med pocky och chips. hähä.

Imorgon blir det äventyr! ~~






Kommentarer
Postat av: Miyu

Vad roligt att du tycker det! Skulle du vilja "vara med"? :3 Tänkte börja enkelt med att göra en liten länklista på min blogg!

2010-09-24 @ 14:55:24
URL: http://miyus.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0