ANIME- UraBoku


Uragiri wa boku no namae wo shitteiru
(Betrayal knows my name) är ett jävligt långt namn, därför finns förkortningen UraBoku.
Detta är en helt underbart ångestfyllt romantisk anime, inslag av fighter, blod och tårar.
Jag blev så fast i serien när jag började kolla på den förra våren/sommaren att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jag kollade på avsnitten med tårar i ögonvrårna, klump i halsen, bultande hjärta. Kärlek. Ångest.

Serien fokuserar väldigt mycket på banden mellan de olika karraktärerna, därför kan den anses vara lite seg, MEN det är mycket action och känslor i det hela.
Den är så fint teckad och åååh helt underbar!
Det är liiiite yaoi varning på serien då det är rätt mycket malexmale, inte officielt dock, men den här bromancen är liiiite för mycket för bara vänner.. Men det är helt okej! Det är gulligt och.. nästan mer romantiskt!
Jag tror alla vill ha en kille som ZESU/LUKA btw ^3^

Serien följer Yuki, en kille som har bott på barnhem i större delen av sitt liv, han är omtänksam och riktigt rar, älskad av alla. Han växte upp där tillsammans med Kanata, som är lite äldre och pluggar på universitet.
Yuki blir räddad av en snygg, mystisk man som tycks förfölja honom. Senare får man veta att han heter Zesu. Yuki tycker sig känna igen honom, men vet inte vart ifrån.
Yuki börjar utveckla konstiga krafter och en dag kommer en man som påstår sig vara hans storebror och erbjuder honom att flytta ifrån barnhemmet.. Följer Yuki med honom? Vem är Zesu och vad betyder han för Yuki? Vad händer med Kanata som drar sig undan mer och mer?

Bara, Kolla videon <3

Bara måste Spoila, Yuki och Zesu(Luka) var ett par i Yukis tidigare liv! Då var han en tjej.. Zesu/Luka minns detta men inte Yuki, VILKET GÖR ALLT SÅ HEMSKT! Stackars Zesu/Luka som måste se och ta hand om Yuki och bara tänka på hur dom hade det förr, och Yuki anar ingenting :'<<<<

 

Episode 1

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0